מאמן מכירות? איך ניסיון אמיתי מוכיח את עצמו בשטח

 מאמן מכירות? תסבירו לי קודם מה אתם מאמנים

נתקלתי היום בסרטון טיקטוק, האמת שאני לא זוכר אם היה זה סרטון ממומן או לא. לא שזה משנה – זו לא הנקודה. מה שהפתיע אותי היה כוכב הסרטון. וסליחה על הכינוי, אבל הוא נראה ממש ילד. ההתרשמות שלי? בחור בין 25 ל-30, ואפילו זה בגבול העליון של ההערכה. האמת שאני זהיר, כי הוא נראה אפילו צעיר יותר.

והכותרת? "מאמן מכירות".

עכשיו באמת, מתי הספקת להתחיל למכור כדי שכבר תעבור לליגה של "מאמני מכירות"? אני שואל בכנות: מה זה בכלל מאמן מכירות? מה מלמדים באימון מכירות? שוב התמודדות עם התנגדויות? סגירות? מה? הרי לא מדובר בלייצר לידים, אני מניח. לשם כך יש כבר "מאמני ייצור לידים".

איפה הניסיון?

בואו נישאר רגע עם הנושא הזה. מאמן ספורט, לדוגמה, חייב שיהיה לו ניסיון עשיר בספורט. עדיף כמובן ניסיון אישי על המגרש עצמו, יחד עם ניסיון מצטבר כמאמן ספורט, שנבנה לאורך זמן. רק אחרי שנים של ניסיון הוא בכלל "מעז" לפרסם את עצמו כמאמן. וככה זה בתחומים רבים.

וזה לא שאני טוען שאין לו ניסיון בכלל. יכול להיות שהוא התנסה במכירות. אבל האם באמת אפשר לצבור מספיק ניסיון בגיל צעיר כל כך כדי ללמד אחרים? הרי ניסיון הוא לא רק מספר השנים שאתה עובד, אלא גם האתגרים שהתמודדת איתם, הכישלונות שהצלחת להתגבר עליהם וההצלחות שלמדת לשחזר.

אולי זה לא תלוי רק בגיל. אולי הוא באמת מוכשר ויודע מה הוא עושה. אולי יש לו דרך טובה להעביר מסרים, שיטה מסוימת או גישה מיוחדת. אבל כדי שנקבל את זה, כדאי להראות קצת יותר תוכן אמיתי, קצת יותר כלים מהשטח ולא רק סיסמאות יפות.

ניסיון ומקצועיות - לא סיסמאות

ברשת יש לא מעט תותחים מנוסים. אנשים שהשקיעו שנים בשטח, עבדו קשה מאוד כדי להרוויח כל טיפת ניסיון. הם יודעים למכור, והם יודעים גם למכור את הניסיון שלהם. חלקם מעלים תוכן, תכנים מקצועיים, מעשירים, עם מסרים בעלי ערך – שמבוססים על החיים עצמם, על האתגרים שהיו להם, על הכלים שהצליחו להם בפועל.

ואני? אני מכבד את זה. אני לומד מזה. אני אפילו מקבל השראה מזה.

אבל הסרטון ההוא? תסלחו לי, למכור סיסמאות זה לא למכור ערך. אתה מאמן? מצוין. תן ערך. ספר לי על מה תאמן אותי. איך תשפר אותי. או לפחות תגיד לי איזה קורס דיגיטלי אתה עומד למכור לי.

כי למכור זה לא רק כותרת נוצצת בטיקטוק. למכור זה ערך, ניסיון ואמון.


ומה קורה במכירות שטח?

עכשיו בואו נדבר על מכירות שטח. שם המשחק בשטח הוא לא סיסמאות נוצצות, אלא היכולת להקשיב ולהתאים פתרונות אמיתיים ללקוח. תהליך לימוד והתפתחות של שנים רבות, שעות בדרכים, מפגש עם לקוחות פנים אל פנים והתמודדויות עם דחיות ותקלות בזמן אמת, ואני יודע בדיוק על מה אני מדבר.

כשאתה מגיע לפגישה בשטח, אין לך זמן לסיסמאות. יש לך מטרה אחת: להשאיר רושם טוב ולהביא ערך אמיתי. אתה צריך:

  • להקשיב ללקוח ולזהות מה באמת חשוב לו.

  • להתאים פתרון תוך כדי תנועה, גם אם יש הפתעות בדרך.

  • ליצור חיבור אישי שמבוסס על אמון ואמינות.

מכירות שטח זה לדעת להתמודד עם האתגרים בשטח בזמן אמת: הפקקים בדרך, השיחות המתארכות, והלקוחות שפתאום מבטלים. זה לדעת להפוך כל שיחה, גם הקשה ביותר, להזדמנות. זה להבין שהמכירה לא מסתיימת בסגירה – היא נמשכת לאורך כל הקשר עם הלקוח ותהליך ההתפתחות על להגעה לדרגת "מאמן" מכירות לוקחת שנים רבות.

כי בשטח, ניסיון אמיתי הוא הכלי החזק ביותר שלך.

אז בפעם הבאה שאתם רואים סרטון טיקטוק של מאמן מכירות צעיר, תנו הזדמנות - אבל חפשו את הערך האמיתי. כי גיל או ניסיון הם לא תמיד מה שקובע, אבל תוכן איכותי, אמיתי ומעשי הוא מה שבאמת עושה את ההבדל.

                

מאמני מכירות מאמר בבלוג מכירות השטח של עודד

תגובות