יצירתיות ברשתות החברתיות: די לקלישאות, תתחילו לחדש
יצירתיות ברשתות החברתיות: די לקלישאות, תתחילו לחדש
מה לעשות? גם אני, בהפסקות הקצרות מהנסיעות הארוכות, לוקח לעצמי אתנחתא וצופה בסרטוני טיקטוק. כתבתי בעבר בבלוג מאמר על חוסר היצירתיות בסלוגנים שעל רכבי החברות. זוכרים? "בדרך לעוד לקוח מרוצה". עכשיו אני כותב על ההמשך הישיר של אותו חוסר יצירתיות – הפעם אצל משפיעני רשת ומוכרי מוצרים ברשתות החברתיות.
"רבים פונים אליי" – מי אלו הרבים?
כמה פעמים התחלתם לראות סרטון שנפתח במשפט: "רבים פונים אליי ושואלים אותי..." או הגרסה השנייה: "הרבה שואלים אותי איך...". מי אלו הרבים? איפה הם בדיוק? כי אני, באופן אישי, לא מאמין להם. אני מתאר לעצמי שגם רבים אחרים לא באמת מאמינים ל"רבים" האלה.
כשאתם פותחים סרטון עם משפט כל כך שחוק, אתם לא רק פוגעים בעצמכם – אתם גם פוגעים במסר החשוב שבסרטון. חבל. אולי יש לכם באמת תוכן טוב, משהו עם ערך אמיתי, אבל הפתיחה הקלישאתית פוגעת באמינות שלכם.
אנשי מכירות שטח – דוגמה ליצירתיות בשטח
אנחנו, אנשי מכירות שטח, פוגשים כל הזמן לקוחות מכל הסוגים:
מגדרים שונים.
מגזרים שונים.
תחומים עסקיים מגוונים.
מה משותף לכל הפגישות האלו? אנחנו תמיד חייבים להתאים את עצמנו ללקוח. להיות גמישים, יצירתיים, ולדעת לחדש בכל פגישה מחדש. אף איש מכירות טוב לא יתחיל שיחה עם לקוח חדש במשפט כמו: "הרבה לקוחות שאלו אותי איך אני מוכר...". למה? כי זה לא אישי, לא אמין, ולא מתאים.
אנשי שטח יודעים להקשיב, להרגיש את השטח ולבנות את המסר שלהם בהתאם למציאות האמיתית. אז למה משפיעני רשת לא יכולים ללמוד מזה? למה להמשיך להשתמש בקלישאות שחוקות כמו "רבים שואלים אותי"?
תתחילו לחדש וליצור חיבור אמיתי
אם אתם משפיעני רשת, יוצרים תוכן או מוכרים מוצרים, תבינו: הקהל שלכם לא טיפש. הקלישאות האלו לא עושות על אף אחד רושם. להפך – הן מורידות מהאמינות שלכם. במקום לפתוח עם משפט שבלוני, תחשבו על פתיחה שתיצור חיבור אמיתי עם הצופה:
התחילו עם סיפור אישי שקשור לנושא.
תשאלו שאלה אמיתית שמעסיקה את הקהל שלכם.
תציגו בעיה שהמוצר או השירות שלכם פותרים.
לסיכום: המסר חשוב, הפתיחה קריטית
אם יש לכם משהו טוב ביד, תדאגו להציג אותו כמו שצריך. תהיו יצירתיים, תחדשו ותתאימו את עצמכם לקהל שלכם. בדיוק כמו שאנשי מכירות שטח יודעים לעשות בכל יום מחדש.
כי כמו שאנחנו אומרים בשטח: רושם ראשוני עושה את כל ההבדל. אל תבזבזו אותו על קלישאות.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה