מה ייחודיות בתוכן שיווקי – ומה קורה כשהתוכן הופך לחיקוי? מחשבות של איש שטח בדרכים

 מה ייחודיות בתוכן שיווקי – ומה קורה כשהתוכן הופך לחיקוי?


אני עוסק במכירות שטח כבר שנים רבות, ובאמת קשה לי להאמין כמה זמן כבר עבר. אני נמצא בתחום הזה כבר עשרות שנים, אבל לא באמת מרגיש כך – אני פשוט אוהב את העבודה שלי. אני אוהב את העצמאות שמביאה איתה העבודה, את החופש היצירתי והאפשרות לנהל את היום בצורה עצמאית, כמו גם את המפגש היום-יומי עם לקוחות מעולמות שונים ומגוונים. כל אחד מהם מביא איתו את הסיפור שלו, את הצרכים הייחודיים שלו ואת האתגר שהוא מציב בפניי – כל זה מספק לי גיוון והתחדשות כל הזמן.

אבל יש סיבה לכך שאני פותח את המאמר כפי שאני פותח וזאת בכדי לשתף אתכם במשהו שנמצא אצלי בראש זמן מה. הבלוג שלי, שאני נהנה לכתוב בו מאוד, לא רק עוסק בשיתוף ניסיון אישי מעולם מכירות השטח, אלא גם מקום בו אני חולק מחשבות, תובנות ורפלקציות על עולם השיווק והעסקים, תחום שאני חי אותו כל יום.

לאחרונה, נתקלתי בתופעה שמאוד מפריעה לי, ואני רוצה לשתף אתכם בה. מדובר בטיק טוק, הכלי השיווקי החדש והמוביל בעולם הדיגיטלי כיום. מה שראיתי ומובן לכל  הוא שהמקום הזה הפך לכלי עוצמתי לבניית מיתוג אישי, לחשיפה וליצירת קשרים עם קהלים גדולים. וזה לא סוד שאני צופה בסרטונים מקצועיים רבים בשפה האנגלית – לא משום שלמדתי אנגלית בצורה מסודרת בבית הספר, אלא מתוך רצון אישי להשתלב בעולם ההיי-טק בעבר הקפדתי לקרוא כל הזמן חדשות באנגלית, לשמוע מוסיקה באנגלית ולהתנסות בספרות פשוטה, ובכך פיתחתי את כישורי השפה שלי בצורה טבעית.

לאחר שהייתי שלוש שנים בארה"ב בעבודת שטח מטעם חברה ישראלית, שליטה בשפה האנגלית הייתה לי כמעט כורח, והשנה החזקה הזו בשפה האיצה את לימודיי בצורה חדה ומהירה. היום, אני מוצא את עצמי צופה בלא מעט סרטונים בשפה האנגלית על מכירות, מכירות שטח, אסטרטגיות שיווק ועוד. בהחלט מדובר בסרטונים מאוד מקצועיים וממוקדים.

הבעיה מתחילה כאשר אני מבחין בתופעה מעניינת: הרבה פעמים אני נתקל במנטורים ישראליים, שהם בעצם "שחקני משנה" של המנטורים האמריקאיים או הבריטים. הם פשוט לוקחים את התוכן של הסרטונים האלה, מבצעים בו התאמות קטנות, משנים קצה פה ושם, ומפרסמים אותו כתוכן מקורי משלהם. ברור לי שהם לא באמת ממציאים משהו חדש – הם פשוט משתמשים בידע ובתוכן שהועבר על ידי אחרים, בגרסה משוכתבת.

אני בהחלט לא מזלזל בתוכן הזה, גם אם הוא נמסר בשפה העברית. אבל מה שמפריע לי זו ההרגשה שיש כאן חוסר ייחודיות. הסרטונים הללו מתפרסמים בקצב גבוה, ולפעמים נראית תחושת דחיפות לפרסם עוד תוכן, למרות שלפעמים זה מרגיש כאילו אין באמת ערך חדש להביא. הדחף הזה ליצור תוכן בלי להוסיף לו ערך אמיתי גורם לי לתחושת תסכול. למה אני מרגיש כך? כי ככל שאני צופה יותר בסרטונים האלה, אני מבין את ההבדל בין תוכן שהוא פנימי, כזה שמגיע ממקום של ניסיון אישי, לעומת תוכן שהוא חיצוני, שנלקח ממקום אחר, שלא באמת מתאים לנו, לצרבות שלנו ולהוויה העסקית שאנו חיים בה גם אם הדברים חכמים ועמוקים מאוד.

יש לי תחושה שמנטורים רבים בישראל פשוט מחפשים את הדרך הקלה להפיק תוצאות מהירות – אבל מה שהתוכן שלהם משדר לפעמים זה חיקוי חסר ערך. זה לא תמיד נורא, אולם כשאנחנו מייצרים תוכן כל כך מהיר ומאולץ, אנחנו שוכחים את אחד העקרונות החשובים ביותר בשיווק: תוכן טוב באמת הוא כזה שמגיע מתוך ניסיון אישי, כזה שיש לו ערך אמיתי. תוכן כזה לא רק שיבדל אותנו – הוא גם יהפוך אותנו לאוטוריטה אמיתית בתחום.

הבעיה בתוכן שכזה היא שהוא לא באמת תורם לנו, הוא לא משדר את הייחודיות שלנו, ולא מבדל אותנו מהמתחרים. במכירות שטח, כמו במכירות בכלל, הייחודיות שלנו – שהיא הידע, הניסיון, וההבנה העמוקה של הצרכים של הלקוח – היא מה שיכול להניע אותנו להצלחה אמיתית. תוכן שכזה, שמגיע ממקום של ניסיון אמיתי – ולא חיקוי של תוכן שראינו בשפות אחרות – הוא הדרך בה עלינו לבנות את המיתוג האישי שלנו.

לאור זאת, חשוב לי להזכיר לכולנו את הכוח שטמון ביצירת תוכן איכותי, מקורי ומיוחד. כשאנחנו יוצרים תוכן שמחובר אלינו, שמבוסס על ניסיון אמיתי, אנחנו לא רק מבדלים את עצמנו, אלא גם מעניקים לקהל שלנו ערך אמיתי. תוכן כזה יכול להניע את קהל היעד שלנו לפעולה – וזו בעצם המטרה של כל יצירת תוכן שיווקי.

במקום לעסוק בהעתקה ובחיקוי, כדאי שנשאל את עצמנו: איך אנחנו יכולים להביא את הערך האמיתי שלנו? איך אפשר להחיות את התוכן שלנו בצורה שתהיה חווייתית ומעוררת השראה? התשובה היא פשוטה: עלינו להיות אותנטיים.

ושוב וכנראה שאני חוזר על עצמי, אמנם המטרה של הבלוג היא עולם מכירות השטח בצורה המעשישת ביותר ומכל ההיבטים אך אני בהחלט מנצל את הפלטפורמה הזו על מנת לשתף ולפרוק מחשבות, הרהורים ותובנות שלא תמיד קשורות קשר ישיר למכירות שטח בלבד.


            

מעגלי סוכני שטח בלוג מכירות שטח אישי

תגובות