הימים האחרונים במרפסת המלון – מחשבות על מנטורים ומכירות שטח
הימים האחרונים במרפסת המלון – מחשבות על מנטורים ומכירות שטח
הימים האחרונים שלי במרפסת המלון מול הכנרת מביאים איתם רגעים של התבוננות. אני מקווה שגם אחרי שאחזור לבית, אמשיך לחלוק את המחשבות והתובנות שלי בבלוג הזה. הכתיבה הייתה עבורי עוגן בתקופה המורכבת הזו – מילאה את הלילות המאוחרים והבקרים המוקדמים והפכה את הזמן הזה למשמעותי יותר.
מה שהעלה בי את המחשבה לכתוב את הפוסט הנוכחי היה סרטון טיקטוק שראיתי אתמול בערב. אחד המנטורים המוכרים ברשת, שמדבר על מכירות, על הצלחה, ועל איך כל אחד מאיתנו צריך לשאוף וללמוד עוד. האמת? זה העלה בי שאלות. לא כי התוכן לא טוב, אלא כי לעיתים התחושה שהם יודעים הכול ושאנחנו בשטח "חייבים עוד להתקדם" פשוט לא נכונה.
סיפור קצר מהמלון: חומרים לא מקוריים, ערך אישי
במהלך השהייה במלון הגיע קומיקאי מוכר להנעים את זמננו. אני יושב ומקשיב לבדיחות שלו וחושב לעצמי: זה נשמע מוכר. ככל שההופעה התקדמה, הבנתי שהוא בונה את ההופעה על חומרים מהרשת – הרבה מהם מתורגמים מאנגלית. הוא הניח שבקהל המבוגר שנכח באולם, מעטים מכירים את המקור.
אותו דבר קורה גם בעולם המנטורים של המכירות. רבים מהם לוקחים תכנים ומסרים קיימים – מתרגמים, מעדכנים ומציגים אותם בשפה שלהם. לפעמים זה מועיל ולפעמים זה מאכזב. אבל חשוב להבין משהו: הידע שלהם לא הופך אותם לטובים יותר ממכם.
אל תתרגשו ממנטורים – אתם חזקים בשטח
בואו נחשוב רגע על המציאות של אנשי מכירות שטח:
תשלחו מנטור כזה לשטח – לטריטוריה לא מוכרת, לתחום מורכב עם לקוחות מורכבים – ותנו לו שבוע להביא תוצאות. האם הוא יצליח טוב יותר ממכם? אני לא בטוח. כי מה שהופך אתכם למי שאתם, זו היכולת להתמודד עם השטח עצמו – עם התנאים, עם הקשיים, עם הלקוחות ועם כל מה שלא צפוי.
מנטורים, תכנים, קורסים – כולם חשובים. תמיד טוב ללמוד ולהתפתח. אבל אל תתנו למישהו לגרום לכם להרגיש קטנים. אתם האנשים שפוגשים את הלקוח פנים אל פנים, מבינים את הטריטוריה, את הצרכים ואת השוק שבו אתם פועלים.
הייחוד של אנשי מכירות שטח
מכירות שטח היא לא טכניקות שמוצאים בסרטונים, אלא:
- היכרות עמוקה עם הלקוח – להבין את הצרכים שלו, לא רק את ההתנגדויות.
- בניית מערכות יחסים – מכירות שטח דורשות סבלנות והשקעה לטווח הארוך.
- יצירתיות והתאמה אישית – אין לקוח אחד דומה למשנהו, ואין פתרון קסם שמתאים לכולם.
כל תחום, מגזר, וסוג לקוחות הוא עולם ומלואו. אתם, אנשי השטח, חיים את העולם הזה בכל יום מחדש.
המסר שלי אליכם
אל תתנו למנטורים להוריד אתכם. תמשיכו להיות הגרסה הכי טובה של עצמכם.
- תשקיעו בשירותיות ובמקצועיות.
- תלמדו, תתפתחו, ותמשיכו להקשיב לשטח עצמו – לא רק לתיאוריות.
- אל תסתכלו על אחרים – כל אחד והמסלול שלו.
אתם האנשים שבונים את האמון עם הלקוח, אתם אלה ששומעים את ההתנגדויות ומצליחים להתגבר עליהן בדרכים שלכם. אתם הייחודיים בתחום הזה, ואתם מביאים ערך שאין לו תחליף.
לסיכום
זכרו שאתם נמצאים בתחום מיוחד מאוד – עולם מכירות השטח. תהיו הגרסה הכי טובה של עצמכם, תלמדו מהשטח, ותדעו שאתם הם הכוח האמיתי שמניע את התוצאות.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה